یعنی چی هوشمند کنم ؟
ببین وقتی کاربر میاد توی سایتت ، یه چیزایی رو روی پیشونیش نوشته و میشه با استفاده از اون دیتا یا آنالیز اون دیتا صفحه اول یا لندینگ پیج ها رو برای اون کاربر مرتب و چیدمان کرد.
مثل این میمونه که وقتی موبایل شما آیفون X هست وارد یه مغازه کاور فروشی بشی و کل ویترین مغازه برای نیازها و موبایل شما چیده شده باشه.
این تنها کاریه که فروشگاه های فیزیکی قادر به انجامش نیستن ، پس قشنگ ازش استفاده کن . 😇
حالا چه دیتایی میشه از کاربر گرفت ؟ 🤔
بیا پایین تا بهت بگم 🥰
- از کجا میای ؟ HTTP_REFERER
- با چی اومدی ؟ آنالیز HTTP_USER_AGENT
- چی دستته ؟ آنالیز HTTP_USER_AGENT
- اهل کدوم شهری ؟ آنالیز REMOTE_ADDR
- کدوم کشوری ؟ آنالیز REMOTE_ADDR
- سیستم عاملت چیه ؟ آنالیز HTTP_USER_AGENT
- مدل گوشیت چیه ؟ آنالیز HTTP_USER_AGENT
- مرورگرت چیه ؟ آنالیز HTTP_USER_AGENT
- آی پی ت چنده ؟ REMOTE_ADDR
حالا اینارو چطوری استفاده کنیم ؟
- فرض کن سایتی داری مثل دیوار ، میتونی صفحه اول سایتتو برای کاربرانی که از شهر خاصی میان مرتب کنی و آگهی های همون شهر رو نشون بدی.
- فرض کن یه سایت دانلود اپلیکیشن داری ، دیگه میتونی اپ های مخصوص اون گوشی رو به طرف نشون بدی و مثلا اپ IOS رو به کاربران اندروید نشون ندی.
- فرض کن سایت دانلود نرم افزار داری میتونی نوع سیستم عامل رو تشخیص بدی و به کاربران سایر سیستم عامل ها مثل مکینتاش فایل های EXE یا ویندوزی رو نشون ندی یا پایین تر نشون بدی.
- فرض کن یه سایت چند زبانه خارجی داری ، به راحتی میتونی با آی پی کاربر کشورشو تشخیص بدی و زبان مورد نظر خودشو نشون بدی.
خب اینا باعث چی میشه ؟🤔
باعث بهبود تجربه کاربری و هوشمند شدن سایت شما میشه.🥰
به سئو چه ربطی داره ؟ 🤔
قبلا گفتم تاثیر تجربه کاربری روی سئو از هر چیزی میتونه بالاتر باشه چون فاکتورهای یادگیری گوگل از رفتار کاربری متوجه مفید بودن و نبودن وب سایت میشه. در واقع تاثیرش غیر مستقیمه یعنی روی فاکتورهایی که برای گوگل مهمه تاثیر میزاره.
( زیاد روی UX تمرکز نکنین که از سئو قافل بشین ، سعی کنین همیشه UX و سئو رو باهم داشته باشین. )
نظر خود را به اشتراک بگذارید