42

محصولات ناموجود رو چه کار کنیم ؟

خیلی از مدیران فروشگاه های اینترنتی نمیدونن با محصولات ناموجود سایتشون چه کار کنن و دغدغه اینو دارن که مبادا تاثیر منفی بزاره روی سئوی سایتشون.

یک بار برای همیشه میخوام جواب این سوال رو که محصولات ناموجود رو باید حذف کنیم ؟ نوایندکس کنیم ؟ ریدایرکت کنیم ؟ کنونیکال کنیم ؟ رو بهتون بدم.

جواب من به این سوال خیلی ساده است. هیچ کدوم از این کارها لازم نیست ، فقط کافیه صفحات ناموجود رو برای کاربر بهینه کنی و نرخ تبدیل اون صفحات رو بالا ببری

 

حالا چطوری ؟🤔 

اجازه بدین اول معایب روش های ریدایرکت و حذف محصول و… رو بگم تا برسیم به موضوع بهینه کردن صفحات ناموجود و راه های افزایش نرخ تبدیل

 

حذف کردن محصولات ناموجود

 

این کار رو من اصلا توصیه نمی کنم ، اول اینکه داری با دست خودت برای سایت 404 میسازی ، دوم محصولی که براش زحمت تولید محتوا و درج کشیدی رو هدر میدی ، سوم صفحه ای که احتمالا شانس ورودی گرفتنش از گوگل رو داشته باشه رو از دست میدی.

 

ریدایرکت کردن به محصولات موجود

 

این هم روش اشتباهیه و باعث گیج شدن مشتری افزایش نرخ فرار و افزایش مشتری ناراضی میشه وقتی طرف یه مدل خاصی رو میخواد و شما ندارینش به یه مدل دیگه ریدایرکت کنی ، فک میکنی کاربر میخره ؟ عمرا

 

کنونیکال روی محصولات موجود

 

این هم مثل روش قبل اگر منجر به بالا آوردن محصول موجود به جای ناموجود بشه ، اوکیه ولی در اکثر مواقع این اتفاق نمی افته

 

نوایندکس کردن محصولات ناموجود

 

با این کارتون شانس ورودی گرفتن روی محصولات ناموجود رو از دست میدی.

 

استفاده از اسکیمای ناموجود

https://schema.org/ItemAvailability

این کار هم شاید در ظاهر خوب باشه ولی مشتری قبل اینکه وارد سایتت بشه میفهمه محصول ناموجوده و داخلش نمیشه و این باعث کاهش CTR و ورودی گوگلت میشه.

پس نباید با کاربر و گوگل رو راست بود و موجود یا ناموجود بودنش رو به گوگل یا کاربر فهموند. چون خیلی راحت ورودی که میتونستی ازش استفاده کنی رو از دست میدی ، به همین راحتی.

 

یعنی از اسکیما استفاده نکنیم ؟

 

نه من اینو نگفتم ، استفاده بکن ولی وضعیت کالا رو  با ItemAvailability اعلام نکن ، دقیقا مثل دیجی کالا که تمامی محصولات ناموجود رو FREE نشون میده چون قیمتشون رو صفر گذاشته.

Price رو صفر بزاری محصول رو رایگان یا Free نشون میده.

چطوری محصولات ناموجود رو بهینه کنیم ؟

رسیدیم سر اصل مطلب ، برای این که کاربر پس از دیدن ناموجود بودن کالا یا عدم نمایش قیمت صفحه رو ترک نکنه ، باید یک سری کارا بکنیم :

  1. گذاشتن محصولات مرتبط و موجود ابتدای صفحه محصول ( نه در انتهای صفحه محصول )
  2. ترغیب کاربر به گذاشتن نظر جهت درخواست موجود کردن ( آپدیت شدن محتوای صفحه )
  3. ترغیب کاربر به گذاشتن شماره موبایل و اسم جهت دریافت زمان موجود شدن ( اطلاعات ناب )
  4. دادن پیشنهاد های خلاقانه و جذاب برای عوض کردن نظر کاربر به خرید محصول موجود دیگر

یادتون نره توی دسته بندی ها محصولات ناموجود رو در انتهای لیست نمایش بدید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *